tisdag 23 mars 2010

Lösenord: Stängdklubb

Tisdagen i ära så sitter jag här och njuter till ett av sveriges absolut bästa band - Bob Hund. Detta gör att jag inte kan göra något annat än att känna hur längtan efter sommarens festivaler rycker i mig. Först ut blir Siesta, där bland annat Bob Hund, Mew & Thåström ska lira. Kan det bli mycket bättre? Hur fantastiskt som helst skulle jag vilja säga.

Jag tänker: Underbar musik, underbart folk. Långa fina dagar där man ligger på gräset i en sovsäck, röker (chokladcigg kanske? Fint!), pratar om fina saker, lyssnar på blandband med allt från tysk synth till brittisk indierock och allt däremellan. På kvällen dricker man vin, pratar, dansar, sjunger och ser på utomordentligt fantastiska band. Efter det så dansar man på något hemmabyggt discogolv som byggts mitt bland alla camp och där dansar man tills solen skymtar efter att flera timmar tidigare gått ner. Hur mycket längtar ni? Jag hade kunnat sprängas så mycket jag längtar iallafall!

Förövrigt så missar jag min studentbal då jag just då befinner mig på festival istället. I could'nt care less! Vad är ändå en bal på slottet? Edit: Strandbaden (katastrofalt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar