lördag 20 mars 2010

+

"Ljusskygga och jävligt icke solbrända"
Jag tyckte jag hörde någon tala om att helgens väder skulle bli magnifikt? Var gick detta fel? Det regnar, blåser och dimman är så tät att jag knappt kan ana hurvida grannen i huset mittemot går runt naken, med rullgardinen uppdragen istället för nerdragen i sitt sovrum, eller ej. Detta gör mig smått upprörd då jag planerat hela min helg utifrån följande: Äta glass i solen. Bära överhärliga solglasögon. Åtminstone kunna vistas ute?
Helgens planer kommer istället bli följande: Stanna inomhus och alternativt tjura pga vädret.
Man märker snabbt vilka förväntningar man får bara för att solen i tre dagar lurat en till att tro att sommaren bara är två veckor bort. Detta enbart pga att vi inte sett skymten av solljus sedan jag minns inte ens när. När solen nu försvinner två timmar så tror man att det är världens undergång och att vi föralltid kommer leva i ständigt mörker, ljusskygga och jävligt icke solbrända.
Enough! Kanske borde man lägga sig i ett solarium för att lura sina sinnen? Kanske inte. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar